Moto Guzzi V7 Stone

114.998,-

Kategori

Basic

Tophastighed

170 km/t

Acceleration

0-100 km/t på 6 sek.

Forbrug

Motor

2-cylindret luftkølet 4-takts V-motor med 1 centralt placeret knastaksel. 2 ventiler pr. cyl. Boring: 84 mm. Slaglængde: 77 mm. Slagvolumen: 853 ccm. Kompression: 10,5:1. Maks. effekt: 65 hk / 48,5 kW ved 6800 o/min. Maks moment: 73 Nm ved 5000 o/min. Indsprøjtning med 52 mm spjældhus.

Transmission

6 trins gearkasse. Tør enkeltplade kobling. Kardantræk.

Stel

Dobbelt lukket rørramme i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 63,6°. Efterløb: 106 mm. Akselafstand: 1445 mm.

Affjedring for

Kayaba teleskopgaffel med 40 mm gaffelben. Fjedervandring: 130 mm.

Affjedring bag

Svinggaffel med 2 Kayaba støddæmpere. Justerbar fjederforspænding. Fjedervandring: 93 mm.

Bremser

For: 320 mm skive med flydende ophæng. 4 stemplet fast Brembo caliper.

Bag: 260 mm skive med fast ophæng. 2 stemplet fast caliper.

ABS

Dæk og fælge

For: 100/90-18 på 2,50" alufælg.

Bag: 150/70B17 på 3,50" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2185 mm. Sædehøjde: 770 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet: 21 liter. Køreklar vægt: 209 kg.

Vægt/kraft forhold

3,22 kg/hk

Beskrivelse

Ingeniører gjort V2 motoren større, cc er gået fra744 til 850 kubikcentimeter. Det giver nu 65 hestekræfter ved 6.800 omdrejninger. I stedet for 52 i den udgående V7, og 73 NM ved drejningsmoment på 5.000 omdr. Moto Guzzi skriver, at 80% af motorens drejningsmoment er tilgængeligt ved 3.000 omdr.

At holde den ekstra kraft i skak krævede et bredere baghjul og stærkere affjedring bag leveret af Kayaba. Visuelt skiller den nye V7 sig ud med redesignede sidepaneler og en kortere bagskærm.

Der er 2 modeller henholdsvis Stone og Special at vælge imellem. Stone svarer til en mere moderne udseende cykel, der tilbydes i tre farver i satinfinish + en 100-års jubilæums model, mens Special betegner et mere klassisk look, der er en hyldest til tidligere V7’er, den kommer i 2 farver.