Moto Guzzi V7 Stone
114.998,-
Kategori |
Basic |
Tophastighed |
170
km/t |
Acceleration |
0-100
km/t på 6 sek. |
Forbrug |
|
Motor |
2-cylindret
luftkølet 4-takts V-motor med 1 centralt placeret knastaksel. 2 ventiler pr. cyl. Boring: 84 mm. Slaglængde: 77 mm. Slagvolumen: 853 ccm. Kompression: 10,5:1. Maks. effekt: 65 hk / 48,5 kW
ved 6800 o/min. Maks moment: 73 Nm ved 5000 o/min. Indsprøjtning med 52 mm
spjældhus. |
Transmission |
6
trins gearkasse. Tør enkeltplade kobling. Kardantræk. |
Stel |
Dobbelt
lukket rørramme i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 63,6°. Efterløb:
106 mm. Akselafstand: 1445 mm. |
Affjedring
for |
Kayaba teleskopgaffel med 40 mm gaffelben. Fjedervandring: 130
mm. |
Affjedring
bag |
Svinggaffel
med 2 Kayaba støddæmpere. Justerbar fjederforspænding. Fjedervandring: 93 mm. |
Bremser |
For:
320 mm skive med flydende ophæng. 4 stemplet fast Brembo
caliper. Bag: 260 mm skive med fast ophæng. 2 stemplet fast caliper. ABS |
Dæk
og fælge |
For:
100/90-18 på 2,50" alufælg. Bag: 150/70B17 på 3,50" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde:
2185 mm. Sædehøjde: 770 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet: 21 liter.
Køreklar vægt: 209 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
3,22
kg/hk |
Beskrivelse |
Ingeniører gjort V2 motoren større, cc er gået fra744 til 850 kubikcentimeter. Det giver nu 65 hestekræfter ved 6.800 omdrejninger. I stedet for 52 i den udgående V7, og 73 NM ved drejningsmoment på 5.000 omdr. Moto Guzzi skriver, at 80% af motorens drejningsmoment er tilgængeligt ved 3.000 omdr. At holde den ekstra kraft i skak krævede et bredere baghjul og stærkere affjedring bag leveret af Kayaba. Visuelt skiller den nye V7 sig ud med redesignede sidepaneler og en kortere bagskærm. Der er 2 modeller henholdsvis Stone og Special at vælge imellem. Stone svarer til en mere moderne udseende cykel, der tilbydes i tre farver i satinfinish + en 100-års jubilæums model, mens Special betegner et mere klassisk look, der er en hyldest til tidligere V7’er, den kommer i 2 farver. |